17 تیر 1403
67

گرگان-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان از فعالیت ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی در استان خبر داد و گفت: محرم امسال ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۴۰ مبلغ بومی در طرح بصیرت عاشورایی فعالیت می کنند.

۶۰ مبلغ طرح بصیرت عاشورایی را در گلستان اجرایی می کنند

حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در محرم ۱۴۴۶ از ظرفیت مبلغان اعزامی از قم و مبلغان بومی استان گلستان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زیارت، فرهنگ عاشورای در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده خواهد کرد.

وی از فعالیت ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی در دهه نخست ماه محرم در گلستان خبر داد و افزود: در ایام محرم امسال ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۴۰ مبلغ بومی اعم از مدیران مراکز افق و ائمه جماعت امامزادگان و بقاع متبرکه در طرح بصیرت عاشورایی مجموعه اوقاف را همراهی خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: امسال ۴۵ بقعه شاخص گلستان مجری طرح بصیرت عاشورایی و اقامه عزاداری امام حسین هستند که به اجرای برنامه‌هایی چون سخنرانی و پذیرایی خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: برپایی غرفه‌های خیمه معرفت از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام است که به مباحثی چون پاسخگویی مسائل شرعی، مشاوره سبک زندگی و عفاف و حجاب می‌پردازد.

کوهساریان اظهار کرد: یکی از دیگر ویژه برنامه‌هایی که در این ایام صورت می‌گیرد کمک به هیأت‌های مذهبی و مساجد است که در راستای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات اباعبدالله الحسین انجام می‌شود.


https://gorganema.ir